wtorek, 18 czerwca 2013

Polska Egzotyczna - sejeńskie szutrostrady

Kolejny poranek wita mnie słoneczkiem, więc sniadnako w zacnych okolicznościach przyrody i ruszamy. Pierwszy punkt programu to zespół klasztorny na Wigrach,
Image

który jak dla mnie straszną komercją wiał, ale słynny jest więc poszwędałem się po nim. Widoczek z wieży zegarowej - fakt jest zacny:
Image

Kolejny punkt na trasie to sejeński klasztor - tu mi się bardziej podobało, ale ładnych zdjeć niestety brak.
Image

Od tego momentu stawiam na dzicz, szutry i widoki oraz szutry. Pierwsze spokojnie polami:
Image

dotarłem do ładnego kościółka, który oczywiście byl zamknięty
Image

Dugie śniadanko zjedzone zostało nad jeziorkiem:
Image

Image

Potem się zaczeły najprawdziwsze szutrostrady :thumbsup: 

Image

z klimatycznymi rozjazdami z krzyżami
Image

Zupełnie przypadkowo na "końcu świata" trafiłem na pomnik żołanierzy walczących w kampanii wrześniowej na tamtych terenach:
Image

Potem eksploracji szutrów był ciąg dalszy:
Image

Image

Kolejne kapliczki:
Image

Na południe najdalej tego dnia dotrałem do kanału Augustowskiego, którego klika śluz odwiedziłem, w tym tą która jest jednocześnie przejściem graniczynym z Białorusia. O dziwo wolno fotografować, co miło mnie zaskoczyło.
Image

odrobina prywaty:
Image

i znów na szlak, przez wsie
Image

obok kościółków schowanych w drzewach:

Image

Image

Kolejne śluzy:
Image

Różne mostki (to jest moje ulubione zdjęcie z wyjazdu):
Image

Wróciłem przez Augustów nad Wigry, gdzie wieczorem zakosztowałem kąpieli w jeziorze i wymęczony przez szutry udałem się na zasłużony odpoczynek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz